!
صلح بی‌سرانجام
محمود عباس - رئیس دولت خودگردان فلسطین - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

«اجلاس صلح» با حضور برخی کشورهای عربی و اروپایی و بدون حضور ایران و آمریکا، دیروز در قاهره مصر برگزار شد. نزاع در جایی دیگر و با بازیگرانی دیگر برقرار است و گروه‌های دیگری در جستجوی صلحی ناممکن اجلاس برگزار کرده‌اند. در نهایت هم به هیچ توافق و بیانیه مشترک پایانی نرسیدند. محمود عباس در این اجلاس با دفاع از سیاست‌های «صلح‌آمیز» و محکومیت جنگ و قتال، باز «راه حل دو دولت» را پیش می‌کشد. او به دنبال پایبندی اسرائیل به مصوبات سازمان ملل است؛ اسرائیلی که حتی به بزرگ‌ترین متحد خودش یعنی آمریکا هم نمی‌تواند به راحتی متعهد باشد. این اجلاس و این صحبت‌های محمود عباس گویای جهانی است که وجود ندارد. جهان واقعی در حال رقم خوردن است و بازیگران ضعیف در گوشه‌ای دور هم جمع شده‌اند و در ستایش جهان موهوم خیالی‌شان کف می‌زنند؛ آن‌ها هیچ‌گاه تعیین‌کننده نخواهند بود و در نهایت باید یکی از دو سوی نزاع واقعی بایستند. بی‌نتیجه بودن این اجلاس صلح هم خود نشانگر همین است که صف آرایی از پیش انجام شده و نمی‌توان در میانه دو قطب جنگ ایستاد. فیلم بخشی از صحبت‌های محمود عباس در اجلاس صلح است که دیروز 29 مهر 1402 در قاهره برگزار شد.



تعداد بازدید : 25
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد