!
روسیه چگونه پس از یک سال جنگ دوام آورد؟
گفت‌وگوی سیمافکر با رضا خسروی - اردیبهشت ۱۴۰۲

جنگ روسیه و اوکراین حالا بیش از یک‌سال است که ادامه دارد. حمله روسیه به اوکراین نقطه‌ی عطفی در مناسبات سیاسی در ابعاد جهانی بود. غرب نیز تلاش کرد با واکنش نظامی و اقتصادی سرنوشت این جنگ را هم مثل گذشته به سوی منافع خود نزدیک کند.تحریم‌های اقتصادی روسیه از جانب غرب می‌رفت تا خاتمه‌ای به جنگ و سیاست‌های روسیه باشد. اما این مسئله نه تنها منجر به بحران اقتصادی در روسیه نشد بلکه این جنگ حالا فرسایشی شده و کشورهای اروپایی ضرر بیشتری از جانب تحریم‌ها دیدند.
رضا خسروی، پژوهشگر ژئوپولتیک و روابط بین‌الملل، در گفت‌وگو با سیمافکر درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی روسیه پس از جنگ و مواجهه ایران با این مسئله می‌گوید.
پرداختن این گفت‌وگو برای ما پرسیدن از وجهی است که در آن سیاست سخت روسیه در برابر رقیبان خود، دست بالاتری را پیدا کرده است. پرسشی که می‌تواند نسبتی با سیاست‌ ایران در جهان پیرامون خود داشته باشد.



تعداد بازدید : 368
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد