!
ایران با انقلاب اسلامی سیاسی شد
گفت‌وگوی اختصاصی سیمافکر با سیدعلی متولی امامی - بهمن ۱۴۰۱

دهه‌‌هاست که زندگی در ایران با بحران و تنش آمیخته است. ایرانی‌ها نمی‌توانند دمی آسوده بنشینند و با زندگی عادی خو بگیرند. تنش‌های مداوم امروز، محصول ستیزی است که در انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده بود.
سیدعلی متولی امامی توضیح می‌دهد که چگونه در میان این تنش‌ها و بحران‌ها می‌توان سیاست را جستجو کرد. او دو طرح مواجهه با دولت را به پیش می‌کشد که خود را در طول تاریخ ایران نشان داده‌اند. طرح فرهنگی پذیرای نیروهای سیاسی مختلف است و برای استمرار زندگی تن به مماشات با آن‌ها می‌دهد. در مقابل، طرح سیاسی از دولت قرار دارد که به روشنی با دشمنان خود مرزگذاری می‌کند و سرنوشت خود را در مسیر ستیز می‌جوید. طرح سیاسی با انقلاب اسلامی در ایران بر طرح فرهنگی توفق یافت و جمهوری اسلامی آن را با تمام پستی‌ها و بلندی‌ها ادامه داد.
 



تعداد بازدید : 594
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد