!
بر مدار دوستی
گفت‌وگو با استاد محمدتقی فیاض‌بخش درباره زندگی و شهادت قاسم سلیمانی

با تمام شور و اشتیاق عمومی که در برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی دیده می‌شود، دست ما هنوز از رسیدن به خود «شهید»، چنانکه واقعا بود کوتاه است. گویا تمام سلیمانی‌هایی که از آن‌ها سخن گفته می‌شود، نه اینکه دروغ باشند، بلکه هنوز واقعیتِ تمام او نیستند. هرکس قدری در ابعاد شگفت‌آور زندگی این مرد تحقیق کرده باشد می‌داند که او از دسترس ما دور است و این تقلاها شاید همه برای فهمیدن ذره‌ای از بزرگی است.
برای قاسم سلیمانی از روزی که در ابتدای انقلاب از کارمندی سازمان آب استعفا داد و به لباس پاسدار سپاه در آمد، تا روز آخر و شهادت در فرودگاه بغداد، «جنگ» صرفا جزء ناگزیر زندگی نبود، یا حتی چیزی فقط برای نگه داشتن خانه و کاشانه نیست، که اینها هم هست، اما فراتر از این؛ گویا جنگ و شهادت یگانه راه پاسداشت زندگی است. همه زندگی قاسم سلیمانی در آمیختن با شهادت بود. او با زنده نگه داشتن شهادت، همه زندگی و همه جمهوری اسلامی را نگه می‌داشت. این رفتار شهید سلیمانی در دوستی با رفقای شهیدش و یادآوری نام و خاطره‌شان خیلی روشن است.
گفت‌وگوی ما با استاد محمدتقی فیاض‌بخش از مسئله دوستی و رفاقت در زندگی شهید سلیمانی شروع شد و بعد به «غیرت» و ایستادگی برای جمهوری اسلامی رسید.
همه این گفت‌وگو تلاشی برای درک بزرگی شهید سلیمانی و یافتن راهی به حقیقت اوست.
 



تعداد بازدید : 332
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد