!
هنر تلاوت
مصطفی اسماعیل، ستاره عصر طلایی تلاوت قرآن

۲۶ دسامبر ۱۹۷۸، ۴۳ سال پیش شیخ مصطفی اسماعیل، قاری مشهور مصری از جهان رفت. بسیاری او را بزرگترین قاری تاریخ و اکبرالقرا می‌دانند. از یک نظر، او محبوب‌ترین قاری مصری نیز هست. مخاطبان تلاوت‌های او، به نحو جنون آمیزی کارهای مصطفی را دنبال و ضبط می‌کردند. گفته می‌شود بیش از ده‌ها اجرای ثبت شده فقط از سوره «الحاقه» از مصطفی اسماعیل وجود دارد. اجراهایی که شنوندگان حرفه‌ای معتقد بودند، هیچکدام مثل هم نیست.
زیباخواندن هرچه تمامتر قرآن برای قاری، تلاشی است برای مهارت و تسلط فنی بر تجوید و اسلوب قرائت، با ارائه تصویر درست از مضمون آیات. مصطفی اسماعیل در عالم تلاوت قرآن، ترکیبی است از این دو. او گویا در هربار خواندن قرآن را دوباره تصویر می‌کند و شنونده‌ها را به دیداری نو با آیات فرا می‌خواند. چیزی که تلاوت او را به رویداد هنرمندانه بدل می‌سازد.
 



تعداد بازدید : 274
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد