!
دانشگاه در صد سال اخیر با زندگی ما چه کرد؟
گفتاری از بابک احمدی درباره دانشگاه در ایران - ۱۳۹۲

بابک احمدی از جمله نویسندگانی است که در طول فعالیت‌اش، همواره کار خود را در حاشیه دانشگاه ادامه داده است. اما اینجا به نحوی اذعان می‌کند که دانشگاه در تاریخ معاصر ایران، نقشی اساسی داشته است.
این نقش تا آنجا رفته است که انگاره‌های اساسی ما را در سیاست ایران نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده و عموما اگر به افراد اعتباری هم می‌دهیم به جهت کار دانشگاهی آنهاست.
ما عموماً نقش دانشگاه را در شکل‌گیری و روشن‌ نگاه‌داشتن چراغ ایده دانشگاه به مثابه محلی برای پرورش طبقه متوسط نادیده می‌گیریم. هرچند نباید غافل باشیم که دانشگاه اکنون مسئولیت خود را به فراموشی سپرده اما تا جایی که دانشگاه، در ایران، حیاتی می‌تواند داشته باشد، در یادآوردن نقشی است که در زندگی ایرانیان داشته است.
این ویدئو، بریدۀ یکی از سخنرانی‌های بابک احمدی است که در سال ۱۳۹۲ در دومین همایش «کنکاش‌های مفهومی و نظری درباره جامعه ایران» ایراد شده است.
 



تعداد بازدید : 245
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد