!
انقلابی که بایستد می میرد
سخنرانی حسین کچویان با موضوع: «انقلاب یا فراتر از آن؟» - ۱۸ بهمن ۹۹

بزرگ‌ترین تهدید برای یک انقلاب چیست؟ یک انقلاب چگونه از آرمان‌هایش جا می‌ماند؟ انقلاب زمانی که صرفا درون مرز های خودش باقی بماند و راهی به بیرون باز نکند آینده‌ای نخواهد داشت. باز شدن پای انقلاب به بیرون از مرزهایش مستلزم ایجاد جغرافیا و فضاست. انقلابی که نتواند در جغرافیای پیرامونش نفوذ کند توسط نیروهای اطرافش هضم می‌شود؛ انقلاب اتفاقی غیر عادی در جغرافیای اینک موجود است و بدواً از سوی همین جغرافیا تهدید می شود. اگر انقلاب بایستد و نسبت به جغرافیا بی‌توجه باشد، می‌میرد یا با انحلال در جغرافیا یا با مصادره توسط جغرافیا. اگر انقلاب نتواند جغرافیای اطراف را جهت بدهد و در این جهت‌دهی، خود را به مثابه نیرویی رسمی و همیشگی و نه اتفاقی و اضطراری طرح کند، توسط نیروهای اطرافش که نمایندگان جغرافیای عادی هستند منحل می‌شود. انقلاب ایران را به ماجراجویی و حضور در منطقه متهم می‌کنند. البته این حضور و ماجراجویی برای ایران یک انتخاب تفننی و غیرضروری نیست. این موقعیتی است که ایران به عنوان شرط ضروری بقای انقلاب و تداومش انتخاب کرده. در واقع ایران به دنبال منحل نشدن در میان نیروهای معارض و غیرانقلابی اطرافش است.



تعداد بازدید : 339
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد