!
سال بلوا
گفت‌وگوی محمد قوچانی، علیرضا شفاه و سجاد صفارهرندی – دی ۱۴۰۱

آنچه در سال ۱۴۰۱ در نقاط مختلف ایران در غالب اغتشاش و اعتراض شاهد بودیم، اگرچه گویای دشمنی با ایران بود، اما بیش از آن گزارشی است از وضع کنونی سیاست ما. آنچه گذشت حاصل انباشتی از تجربه ما با سیاست و گفتارمان در طول سال‌هاست.
گفت‌وگوی مجله سوره در پیش‌شماره نخست این مجله درباره ابعاد فراگیری است که در ماجرای بلوای ۱۴۰۱ می‌توان دنبال کرد. محمدقوچانی روزنامه‌نگار جریان اصلاحات، در این گفت‌وگو به عصیانی اشاره می‌کند که دامن‌گیر جریان‌های سیاسی شده است؛ عصیانی که مجال نمایش پیدا کرده و دیگر اعتباری برای ارزش‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی موجود قائل نیست. برای همین باید تن به بازشناسی در مفاهیمی بدهیم که تا کنون درباره آنها سخن می‌گفتیم. علیرضا شفاه اما درباره بودن ما و فرصتی که ممکن است به تباهی‌مان منجر شود می‌گوید. او با اشاره به این مسئله که جمهوری اسلامی شجاعت مواجهه ما با جهان ناپایدار بوده، توضیح می‌‌دهد چگونه با تکیه به عنصر از پیش‌داشته‌ی نفت و وضعیتی که در آن دست به تولید نمی‌زنیم، این شجاعت از میان خواهد رفت و ما دیگر تهی خواهیم شد. سجاد صفارهرندی ماجرا را از این سر دنبال می‌کند که صحنه سیاست امروز نباید حامل یک نیرو و اراده باشد و ما چاره‌ای جز به‌رسمیت‌شناختن متقابل جریان انقلابی و طبقه متوسط نداریم.

 



تعداد بازدید : 682
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد