!
برای یافتن حقیقت تجربه می‌کرد
گفتگوی اختصاصی با عباس محسنی درباره‌ی سیدمرتضی آوینی - ۱۳۹۵

سیدمرتضی آوینی، متفکری بود که دعوت می‌کرد فرهنگ جدید (غربِ مدرن) را به مثابه یک کلیت ببینیم؛ همانگونه که انقلاب اسلامی مدعی یک کلیت است. این چیزی است که او را از عمده متفکران انقلاب اسلامی جدا می‌کند. آوینی می‌گوید: نباید تکنیک و ابزارهای جدید را چیزی جدا از مضامین و محتواهای فرهنگی‌ دید و گمان کرد که می‌شود از میان آنان، یکی را برگزید.
انسانی هم که انقلاب کرده است، برای تحقق مطلوب خود چاره‌ای ندارد جز آنکه از میانه‌ی این وضعیت عبور کند؛ چراکه دعوت او، دعوتی در همین جهان است. به همین جهت آوینی مشغول‌شدن به هنر جدید، بدون فراگرفتن فرم آن، برابر با ساده‌دلی و افتادن به ابتذال است. 

گفت‌وگوی مفصل سیمافکر با آقای عباس محسنی، به عنوان چهره‌ای که سال‌هاست متمرکز بر آثار آوینی و تدریس این متون است، از رابطه شخصی او با آوینی شروع شد و به مسائل اصلی فکر آوینی رسید.



تعداد بازدید : 125
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد