!
اروپا پیروز یا مغلوب؟
سید باقر نبوی ثالث

در جنگ جهانی دوم متفقین پیروز شدند اما اروپایی‌های جبهه متفقین سهم چندانی در این پیروزی نداشتند. آمریکا که از چند هزار کیلومتر آن‌سوتر در این جنگ شرکت داشت برنده‌ی اصلی این نزاع ۶ ساله بود. امروزه اروپا تبدیل به کارخانه تولید استانداردهای حقوق بشری و محیط زیستی شده است و همیشه در این امور پیشرو بوده است.سیدباقر نبوی در این قسمت توضیح می‌دهد که این اروپای پیشرو علی رغم تفوقات هنجاری عملاً هیچ توانی در تغییر نظم جهانی ندارد.این اروپای ضعیف تنها یک توصیف موردی از تاریخ نیست؛ امروزه در همه جا از جمله ایران تصوری در باب جهان پیدا می‌شود که خیال می‌کند می‌تواند با اجماع کشورها و قرارداد بین‌المللی و... در جهان تغییری ایجاد کرد. در صورتی که تنها چیزی که می‌تواند مناسبات را تغییر دهد، خطر کردن است؛ یعنی همان چیزی که ۵۰ روز است، در فلسطین اشغالی می‌بینیم.



تعداد بازدید : 159
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد