!
مقاومت؛ راه پیروزی
گفت‌وگوی سیدعلی کشفی با سیدمرتضی سندی و حمیدرضا فرتوک‌زاده - مهر ۱۴۰۲

گفت‌وگوی سیدعلی کشفی با سیدمرتضی سندی و حمیدرضا فرتوک‌زاده - مهر ۱۴۰۲

 

مبارزه با اسرائیل تاریخی ۷۵ساله دارد. یعنی از همان زمان تأسیس‌ش تا به امروز جریان‌های مختلف کمابیش با آن جنگیده‌اند؛ از جنگ ۱۹۴۸ تا جنگ ۶ روزه اعراب با اسرائیل در ۱۹۶۷ تا یوم کیپور در سال ۱۹۷۳. در دهه‌های اخیر نیز حزب‌الله لبنان و نوار غزه از مهم‌ترین معارضان رژیم بوده‌اند. گویا خط مبارزه همیشه وجود داشته است اما هیچ گاه گروه‌های مقاومت به این قوت و اسرائیل به این حد ضعیف نبوده است. در دهه‌های اخیر و به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی است که منطقه شکلی متفاوت به خود گرفته و عنصری به نام مقاومت مردمی قوی خلق شده است. تا پیش از این دولت‌ها و ارتش‌های رسمی به جنگ با اسرائیل می‌رفتند اما کم کم گروه‌های مردمی مقاومت از دل خاک خودشان ظاهر شدند و با رژیم جنگیدند. این که گروه‌های مقاومت می‌توانند موجودیت خود را به اسرائیل تحمیل کنند، ریشه در همین کیفیت خاص آن‌ها دارد.

   



تعداد بازدید : 374
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد