!
مرز اشغال
صهیونیست ساکن در فلسطین

دولتمردان رژیم صهیونسیتی به ایده اسرائیل بزرگ (Greater Israel) اذعان نمی‌کنند. اما این صهیونیست ساکن فلسطین و بسیاری از یهودی‌های تندرو به راحتی و دور از محدودیت‌های سیاست آشکارا از اشغال کشورهای دیگر از رود نیل تا رود فرات سخن می‌گویند. و البته واقعیت تاریخی اسرائیل هم چیزی غیر از این نمی‌گوید. تا 75 سال پیش چیزی به نام اسرائیل اصلاً وجود نداشت. مسلمانان و یهودیان و مسیحیان در سرزمین تاریخی فلسطین حضور داشتند و در آن زندگی می‌کردند. با مطرح شدن ایده صهیونیسم، جستجوی سرزمینی بدون مردم برای مردمی بدون سرزمین (یهودی‌ها) آغاز شد. در این جستجو سرزمین فلسطین انتخاب شد اما چون این سرزمین بدون مردم نبود، لاجرم صهیونیست‌ها دست به تخلیه‌ی فلسطین از بومی‌ها زدند؛ یا با قتل عام یا با اخراج. اما این روند با استقرار حکومت اسرائیل پایان نیافت و اسرائیل هر جایی را که توانست اشغال کرد. بلندی‌های جولان یکی از این اشغال‌ها است که تا امروز باقی مانده. موجودیت غیر قابل تعامل اسرائیل به فرض بقا هیچ وقت این روند را متوقف نخواهد کرد چرا که اساساً خلق آن با اشغال گره خورده است.



تعداد بازدید : 33
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد