!
خنجر یمنی در دریای سرخ
گفت‌وگوی بی‌بی سی با محمدعلی الحوثی

از ابتدای جنگ طوفان الأقصی تاکنون بیش از 20 اقدام دریایی توسط ارتش یمن، اهداف اسرائیلی را هدف قرار داده است. این اقدامات علی‌رغم مخاطره‌انداختن حیات اقتصادی رژیم صهیونیستی به خصوص در بنادر راهبردی همچون ایلات، اشدود، حیفا و عسقلان، پیامی روشن هم داشت. اینکه عملیات‌های نظامی دریای سرخ بدون برقراری آتش‌بس در غزه خاتمه نخواهند یافت. پروژه ائتلاف دریایی آمریکا هم که می‌خواست امنیت کشتیرانی را در منطقه تضمین کند نیز با حاضرنشدن بازیگرانی چون عربستان و مصر در این ائتلاف، عملاً به شکست انجامید. آنچه اقدام یمنی‌ها را در این برهه، مبدل به واقعیتی از محور مقاومت ساخته و آن را تا سرحدات آن یعنی برقراری آتش‌بس در غزه و حتی حل ماجرای فلسطین دنبال می‌کند، گویای تولید جغرافیاست؛ جغرافیایی که بازیگران آن از پس هژمونی رو به زوال سلطه در خاورمیانه، به دنبال نظمی جدید و مستقل‌اند. این ویدئو بخشی از گفت‌وگوی بی‌بی‌سی عربی با محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن است. پاسخ‌های او در برابر پرسش‌هایی که خود گواه بر عمق نقش‌آفرینی یمنی‌ها در این ماجراست، عیان‌کننده واقعیتی است که محور مقاومت توانسته رقم بزند‌.



تعداد بازدید : 38
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد