!
اولین محاکمه اسرائیل در تاریخ
اتهامات اسرائیل در دادگاه لاهه

روزگاری کوچک‌ترین حرفی علیه رژیم صهیونسیتی با برچسب آنتی‌سمیتیسم و یهود‌ستیزی بلافاصله سرکوب می‌شد اما همین چند روز پیش بود که وکلای آفریقای جنوبی به تفصیل اسرائیل را در دادگاه لاهه به نسل‌کشی گسترده متهم کردند. فیلمی که می‌بینید بخشی از ادله دو تن از این وکلا برای اثبات جرم نسل‌کشی و قتل عام فلسطینی‌ها توسط اسرائیل است. گرچه هیچ امیدی به متوقف شدن حملات اسرائیل با حکم این دادگاه نیست اما برپایی چنین صحنه‌ای آن هم پس از 75 سال تجاوز در سایه سکوت بین‌المللی به راستی دیدنی است. بیان شدن چنین اتهاماتی به دلیل بی‌سابقه بودن این جنایت‌های اخیر رژیم صهیونسیتی نیست. در تمام این 75 سالی که از عمر اسرائیل می‌گذرد، پیوسته ترور و تعدی و تجاوز این رژیم جعلی در سطحی باورنکردنی برقرار بوده است. نگاهی به قتل‌ عام‌های «طنطوره»، «دیریاسین» و دیگر جنایاتی که از همان سال‌های اول بسته شدن نطفه‌ی اسرائیل رخ داده برای یافتن تبار صهیونیست‌های امروز کافی است. آن چیزی که اذهان عموم جهان را به این جنایات معطوف کرده، مسیری است که نیروهای مقاومـت تا آشکار کردن این ظلم عریان پیش برده است. مقاومت تنها عنصری است که می‌توانست این چنین اسرائیل را به مسأله اول جهان تبدیل کند. گویا آشکارگی حقیقت هم تنها با مقاومت ممکن می‌شود.



تعداد بازدید : 31
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد