!
مقاومت چگونه آینده را ساخت؟
سخنرانی سیدعباس موسوی - دبیر کل پیشین حزب الله لبنان

تاریخ مقاومت، تاریخِ امور ساختنی است. چندان اغراق‌آمیز نیست که اگر بگوییم مقاومت هم خودش را و هم آینده منطقه را از «هیچ» خلق کرد و آن چه از شواهد تاریخی برمی‌آید نشانگر پایداری این خلق سیاسی است. سه سال بعد از انقلاب ایران، اسرائیل به شکل همه جانبه به لبنان حمله کرد و بعد از 18 سال تجاوز، یکی از مهمترین شکست‌های تاریخ‌ش را تجربه کرد؛ همان سال حمله، سیدعباس موسوی، از پایه‌گذاران حزب الله لبنان، به ایران سفر و با امام خمینی دیدار کرد. امام در آن ملاقات گوشزد کرد که قرار نیست مقاومت شما به زودی نتیجه دهد. نسل‌های بعد میوه‌ی این مقاومت را برداشت خواهند کرد. امروز که جنوب لبنان تبدیل به قوی‌ترین دشمن اسرائیل شده و هر لحظه ترس از جنگ با حزب الله در میان اسرائیلی‌ها تقویت می‌شود، شنیدن این خاطره‌ی سیدعباس موسوی از امام خمینی، لطفی دیگر دارد. قسمت 12م ماجرا درباره سیدعباس موسوی و اتفاقات آن سال‌هاست. می‌توانید این قسمت را در شبکه‌های اجتماعی سیمافکر ببینید.



تعداد بازدید : 47
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد