!
ایران در میانه‌ جنگ و صلح
گفت‌وگوی سیمافکر با هادی خسروشاهین - فروردین ۱۴۰۳

چند دهه از آغاز بسط منطقه‌ای قدرت جمهوری اسلامی با هدف مبارزه با اسرائیل می‌گذرد و از هفته‌ی گذشته نزاع‌ش با رژیم صهیونسیتی به بالاترین حد این سال‌ها رسید. این نزاع در سال‌های اخیر بیش از آن که رنگ و بوی ایدئولوژیک داشته باشد، شکلی ژئوپولتیک و از جنس بازدارندگی به خود گرفته است؛ این در حالی است که این نزاع بدون شک در گرایش ایدئولوژیکی‌‌ ریشه دارد که از همان ابتدای تأسیس رژیم صهیونسیتی در میان ایرانیان شکل گرفت.

هادی خسروشاهین در گفتگوی اختصاصی با سیمافکر به توصیف دقیق این نزاع و نحوه‌ی حضور جمهوری اسلامی در منطقه می‌پردازد. او می‌گوید چیزی که باعث برتری ایران در منطقه شده است نه در قدرت نظامی آن، بلکه در فرمی است که برای حضور در منطقه اتخاذ کرده است؛ شبکه‌ی مقاومتی که در سرتاسر منطقه حضور دارند نه دولت-ملت رسمی هستند و نه نیروهای نظامی مستقیماً گوش به فرمان تهران. ناتوانی عینک غرب در فهم این شبکه مقاومت است که باعث عجز آن در نابودی این شبکه می‌شود.



تعداد بازدید : 305
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد