!
این جنگ واقعی است!
گفتگوی محمدحسین تسخیری و حمیدرضا میررکنی - آذر ۱۴۰۱

اعتراضات ماه‌های اخیر، وضعیتی اتفاقی و به واسطه سلسله شرایط سیاسی و اجتماعی نبود. چیزی که معترضین را به میدان مشترکی برای اعتراض کشاند، وضعی عمومی است که آن‌ها تجربه می‌کنند. وضعیتی که اکنون آکنده از خشم است و مسئله را ورای سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کند. این وضعیت عمومی و مشترک است که مردم را در یک نقطه تعیین تکلیف نسبت به سرنوشت خودشان قرار داده است. گفت‌وگوی محمدحسین تسخیری و حمیدرضا میررکنی درباره اهمیت این نقطه و تاکید بر اقتضائات سیاست و مبارزه جمهوری اسلامی است. حمیدرضا میررکنی در این گفت‌وگو اشاره می‌کند که چگونه سیاست حجاب در این منازعه موضوعیت و طریقیت دارد. او می‌گوید این خواست رادیکالِ دگرگونی همه چیز، تا چه اندازه با تعیین تکلیف مردم درباره سرنوشت خودشان در نسبت است. محمدحسین تسخیری نیز در این گفتگو سعی در توضیح فاصله مردم با حاکمیت دارد. فاصله‌ای که نه بدواً سیاسی و اجتماعی بلکه اقتصادی است. او می‌گوید چگونه تدوام گفتار خدمت‌رسانی توسط دولت، مردم را از نقطه مولد و واقعی زندگی خود دور ساخته است. او در ادامه می‌گوید که چگونه این ساختار نامولد انسان‌ها را در این خشم نسبت به سرنوشت خود قرار داده است. گفتگو درنهایت به پرسش از اقتضائات سیاست و جنگ جمهوری اسلامی می‌رسد؛ اینکه جمهوری اسلامی چگونه می‌تواند واقعی‌بودن جنگی که در همه عرصه‌ها تجربه می‌کند را با مردم شریک شود.



تعداد بازدید : 306
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد