!
مناقشه اصلی
گفت‌وگوی علیرضا بلیغ با ابوالفضل ظهره‌وند

وضعیت افعانستان در چند دهه گذشته تمناهای ساده مردم آن سرزمین را تبدیل به آرزویی دور و دراز نموده. به سامان شدن امورات کشور و وجود دولتی که کفایت رتق و فتق امور را داشته باشد گویی برای ملت افغانستان سخت و دشوار مینماید.
امروز وضعیت غبارآلودی در افغانستان جریان دارد اما این نباید مجوز تعلل به سیاست و سیاستمدار را بدهد. انفعال برای سیاست سم است و اگر سیاستمدار در گیرودار میدان حوادث و اتفاقات نتواند هوشمندانه بازیگری کند محکوم است به بیرون افتادن از صحنه! این یعنی حتی صبوری سیاستمدار فعالیتی برای نگه‌داشت صحنه می‌طلبد.
کشف نقطه اصلی مناقشه چه در بعد داخلی چه در بعد خارجی افغانستان امروز بسیار دشوار است نقطه‌ای که در کوران اطلاعات انبوه دستیابی به آن سخت‌تر نیز می‌شود.
در این گفتگو تلاش کردیم که با آقای ظهره‌وند، سفیر پیشین ایران در افغانستان، کمی از مه‌آلود بودن صحنه موجود افغانستان بکاهیم و بعد از روشن شدن نسبی خطوط اصلی مناقشات، جایی برای راهبرد جمهوری اسلامی ایران بیابیم.

 



تعداد بازدید : 366
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد