!
راه سیاسی اقتصاد
گفت‌وگوی سیدمحمدرضا حسینی با مهدی موحدی بکنظر


اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست. این محترمانه‌ترین عبارت درباره شرایط وخیمی است که مردم کشور روزانه تجربه می‌کنند. اقتصاد در چند سال گذشته از فضای غیرملموس دانشگاهی فاصله گرفته و امروز اولین مطالبه مردم از دولتشان است.
واقعیت اقتصادی امروز ایران، دردناک است. اقتصاد ایران در همه ابعادش لطمه دیده و بدتر از آن دولتمردان امکان گرفتن تصمیم‌های بزرگ را از دست داده‌اند. آنها عادت کرده‌اند مسائلی چون بحران نقدینگی و تورم افسار گسیخته را با راه‌حل‌هایی دم‌دستی و عامه‌پسند حل کنند. مسائل اینگونه به تعویق افتاده و آنقدر انباشته شده‌اند که امروز کلیت کشور را به تنگنا برده‌اند. این در حالیست که برای اتخاذ تصمیم‌های بزرگ باید میدان بازی را تغییر داد و به تبع آن در برابر بازیگران کنونی ایستاد.
در این گفتگو تلاش شده تا با بررسی اصلی‌ترین بحران‌های اقتصادی کشور، موقعیت دشوار دولت آینده در سیاستگذاری اقتصادی روشن شود و نهایتا این مسئله برجسته شود که چگونه راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور نه با برنامه و راهکارهای کارشناسی که با تصمیمی سیاسی ممکن است.

 



تعداد بازدید : 279
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد