!
کجا ایستاده‌ایم؟
گفت‌وگوی سیمافکر با علیرضا شجاعی زند - مهر ۱۴۰۲

انقلاب اسلامی ایران مانند هر انقلاب بزرگ دیگری، رؤیایش را با گسست از جهان پیش از خود طرح کرد؛ طرحی که آینده‌ی ایده‌آل را در چیزی غیر از آرمان‌های موجود می‌یابد.
علیرضا شجاعی‌زند در گفتگوی اختصاصی با سیمافکر با پیش کشیدن طرح انقلاب ایران، سعی می‌کند وضعیت کنونی جمهوری اسلامی را توضیح دهد.
جمهوری اسلامی سال‌هاست که بقای خود را تضمین و ضرورت تاریخی خود را در پهنه‌ی جغرافیایی ایران ثابت کرده است. او توضیح می‌دهد پس از فراز و فرودهای این سال‌ها در مسیر جمهوری اسلامی و حالا که مسأله دوام برای جمهوری اسلامی دیگر نباید مطرح باشد، ما را به اندیشیدن به سوی غایات انقلاب اسلامی دعوت می‌کند؛ غایاتی که در عین توجه به اقتضائات همین جهان موجود، طرحی متفاوت برای آن دارد.



تعداد بازدید : 727
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
یک ایرانی
سوسیالیست تخیلی!!!
۱۴۰۲/۷/۱۰
16:51
...
کیفیت صدا چقدر بده...
۱۴۰۲/۷/۱۰
9:53
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد