!
خلوت برای حضوری عالی‌تر
گفت‌وگوی اختصاصی سیمافکر با حجت الاسلام علی امینی‌نژاد - آبان ۱۴۰۰

معمولاً اولین تصویری که از عرفا و اولیای الهی در ذهن ما نقش می‌بندد، تصویر ایشان در کنج عزلت و خلوت عبادت و مناجات و ذکر است؛ اما همه این‌ها در مرتبه و مقامی دیگر، حیاتی دیگرباره به عارف و سالک راه می‌دهد و او را سرشار می‌کند از زندگی و عشق به بندگان و مظاهر حضرت حق در دنیا. علامه حسن‌زاده آملی جلوه تام و تمام چنین عرفان عاشقانه‌ای است. ایشان در طول حیات بابرکتشان، با شور و اشتیاقی سرشار و جدیتی مسئولانه، علاوه بر استمرار مصرّانه در کسب علوم و معارف مختلف، همواره ارتباط عمیق خود با مردم و زادگاه خود را حفظ نمودند. در کنار همه این‌ها، علاقه بی‌حدوحصر علامه به حضور در طبیعت و اشتیاق ایشان نسبت به شعر و زبان فارسی، نشان از روحی لطیف و باطراوت دارد.
در این گفتگو، با چنین نگاهی به سراغ استاد امینی‌نژاد رفتیم تا شخصیت علامه حسن‌زاده آملی را مورد توجه و تذکر قرار دهیم. حجت‌الاسلام والمسلمین استاد علی امینی‌نژاد از شاگردان مکتب فکری علامه حسن‌زاده آملی و از اساتید برجسته حوزه علمیه قم هستند. توجه ویژه ایشان به حیثیات اجتماعی و سلوکی عرفان و فلسفه اسلامی، علاوه بر تحقیقات گسترده و تألیفات مختلف و تدریس دروس رسمی، امکان برگزاری یک گفتگوی پربار و صمیمی درباره شخصیت علامه حسن‌زاده آملی را برای ما فراهم کرد.
 



تعداد بازدید : 236
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد