!
یک نمایش بی‌محتوای تماشایی
دور سوم مناظره‌های انتخاباتی امریکا ۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶، وقتی نوبت به مناظره سوم انتخابات آمریکا رسید، شاید هیچ‌کسی نه در آمریکا و نه در هیچ‌کجای دنیا حوصلۀ دیدن آن را نداشت. انگار پس از دو دور مناظره پرتنش و البته دوئل نفس‌گیری که در مناظره دوم دیده بودیم، حرف ناگفته‌ای باقی نمانده بود که کسی مشتاق شنیدن آن باشد. رقابت ماراتن‌وار انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به ایستگاه آخر که رسید، همه به نفس نفس زدن افتاده بودند. این بی‌تابی، شاید بیش از آنکه حاصل یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر باشد، ناشی از ملال و نارضایتی عمومی از شیوۀ رقابت در این دور از انتخابات بود. آن زمان فکر می‌کردیم، رقابت انتخاباتی ۲۰۱۶ بی‌مایه‌ترین و در عین حال، پرسروصداترین رقابت تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باشد ولی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، حداقل از نظر بی‌مایه بودن، فراتر از انتظارات ما عمل کرد! به هر حال در سال ۲۰۲۰، بسیاری در آمریکا و جهان، در مناظرۀ سوم، با کلینتون همراه بودند وقتی آرزو کرد این رقابت لعنتی هرچه زودتر تمام شود! خب! پیروز معرکۀ آرام و ملال آور مناظرۀ سوم، اتفاقا همین هیلاری کلینتون به نظر می‌رسید که پیشاپیش ژست مدعی‌العموم را بر علیه ماجراجویی‌های پرسروصدای دونالد ترامپ گرفته بود. با این‌همه، وقتی مجری برنامه، پای «عملیات موصل» که داغ‌ترین موضوع روز سیاست جهانی است را وسط کشید، به یکباره، گوش‌ها همه تیز شد و این بخش از مناظره، به پرانعکاس‌ترین قسمت آن در رسانه‌های جهان تبدیل شد. دستکم برای بسیاری از سیاستمداران دنیا مهم بود که بدانند که فراتر از موضع‌گیری‌های خستۀ دولت اوباما، نبض مبارزه با داعش، در یکی از حساس‌ترین لحظات آن، در آمریکا با چه ضرباهنگی می‌زند؟ البته برعکس پیش‌بینی بسیاری از ما، پیروز این انتخابات، دونالد ترامپ شد. در نهایت، با همۀ بگومگوهای تکراری و خسته‌کنندۀ انتخابات آمریکا، انگار، باز هم نمی‌توانیم تماشای آن را از دست دهیم!



تعداد بازدید : 369
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد