!
طوفان و سکوت
محاکمه روسای دانشگاه های ام آی تی و پنسلوانیا و هاروارد

طوفان‌الاقصی، اگرچه در نقطه‌ای میان غزه و رژیم اشغالگر اسرائیل آغاز شد، اما تلاطمی که به راه انداخت، نشانگر جغرافیای جهانی‌ای است که این عملیات، به آشوب کشیده است. تظاهرات مردمی متعدد در کشورهای گوناگون و موضع‌گیری دولت‌ها و نهادهای سیاسی جهانی، حاکی از صف‌بندی‌های جدیدی است که طوفان‌الاقصی، نقش تعیین‌کننده‌ را در آنان بازی می‌کند. نیروی بسیار این عملیات را می‌توان در جلسه‌ی استماع کنگره‌ی آمریکا دید که با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر آمریکایی برگزار شده است؛ جایی که سه مسئول دانشگاه‌های هاروارد و پنسیلوانیا و ام‌آی‌تی، از دادن پاسخ صریح به سؤالات، طفره می‌روند. جواب‌های محتاطانه، سکوت‌های متعدد و چهره‌های ترسیده‌ی این افراد، نشان آن است که ترجیح می‌دهند محکوم شوند تا پیروز؛ چراکه بدون هیچ مقاومتی، نه توضیحی درباره‌ی اقداماتشان می‌دهند و نه حاضرند از دانشجویان دفاع کنند. این تن‌زدن از موضع‌گیری و خودداری از ایستادن کنار یک طرف مشخص، نمایشگر فشار بسیاری است که رویارویی میان موافقان و مخالفان آمریکایی جنگ اسرائیل و فلسطینی‌ها، موجد آن است.



تعداد بازدید : 34
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد