!
آینده سیاسی ایران
بررسی وضعیت روحی انسان ایرانی و انتخابات ریاست‌جمهوری

برگزاری انتخابات ۱۴۰۳، اتفاقی غیر منتظره، در جریان سیاست رسمی ایران است. بنابر قاعده، هر دولتی ۴سال فرصت دارد و بنابر روال جاافتاده، تمام دولت‌ها برای دو دوره تدوام یافته‌اند. تداوم این رسمیت، هر بار در پیوندی با مردم ممکن شده است. اما سیاست ایران در سالیان گذشته بحرانی را از سر می‌گذراند که لکنت سیاستمداران در گفتگو با مردم و بی‌میلی مردم به مشارکت سیاسی نمایانگر آن است.
مدتهاست که انواع سیاسیون، چاره‌ی کار را در تسلط متخصصان یا تکیه بر کارآمدی می‌جویند و از صحبت درباره‌ی سوگیری‌های کلان سیاسی دوری می‌گزینند. سمت دیگر ماجرا، بحران‌هایی چون آبان ۹۸، پاییز ۱۴۰۱ و میزان پایین مشارکت سیاسی رخ نموده‌اند. 
حال، دولت سیزدهم با رخدادی پایان می‌پذیرد که عواطفی را در پی خود آشکار کرده است؛ خواه محبت باشند خواه نفرت. 
در این نشست، درباره‌ی امید به آینده‌ی سیاست در ایران گفتگو کردیم. موضوعی که بهانه‌ای شد برای سخن‌گفتن از تاریخ ما و انقلابمان و بررسی سرشت وضعیتی که هم‌اکنون تجربه می‌کنیم.



تعداد بازدید : 422
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد