!
درباره جامعه و خشونت
حسین کچویان

در جامعه کشاکش‌هایی وجود دارد که گاه و بی‌گاه، آشکار شده و فضای عمومی کشور را دچار انواع اختلاف‌ها می‌کند. به حدی که در مقاطعی، کار به خشونت کشیده می‌شود. چنین وضعی طاقت‌فرسا است؛ لذا دائما صداهایی از جهات مختلف بلند می‌شوند که ما را به کنار گذاشتن تضادها دعوت کرده و ضمنا، نوع خاصی از وحدت‌ را ممکن می‌دانند که در آن، افراد می‌توانند بدون در نظر گرفتن ضدیت‌ها، هم‌زیستی کنند.
دکتر حسین کچویان گفتگویی با ماهنامه‌ی سوره داشته‌ و در آن، چنین ادعاهایی را به کلی بی‌اساس دانسته‌ است؛ چراکه برپاشدن هرگونه مناسباتی در حیات انسانی، ضرورتا بر یکسری از تضادها مبتنی است و خشونت نیز دارای اقسامی است که برخی از آن‌ها واقعیتی گریزناپذیر در جامعه‌اند. بنابراین نادیده گرفتن این تضادها، نوعی فرار از واقعیت‌ است و نهایتا دردی را دوا نخواهد کرد.

 



تعداد بازدید : 311
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد