!
چرا کار نمی‌کنیم؟
گفتاری از یوسف اباذری دربارۀ اینکه «چرا کار نمی‌کنیم؟» - آذر ۱۳۹۷

این روزها در ایران همه از تصمیم‌های بزرگ اقتصادی حرف میزنند. تورم روزافزون زندگی روزمره مردم را گروگان گرفته، وزیر کار کنار رفته، همه مطالبه حقوق و دستمزدا بیشتر دارند، اما کسی از کار سخنی نمی‌گوید. از اینکه وقتی تمام این سیاست‌های اقتصادی تحت نام جراحی رخ داد، کی و کجا قرار است برای کار کردن بلند شویم؟ آیا در میان مردم و توده‌ها، یا حتی در خود دولت عزمی برای کار و تولید هست؟
پاسخ این سوال ممکن است بسیار ساده و بدیهی به نظر بیاید؛ بله همه سرکار می‌روند، اما وقتی وضع عمومی دولت و نهادها را نظاره می‌کنیم، سالیان سال فرصت‌سوزی و اتلاف عمر و سرمایه واقعیت خود را از درون به ما نشان می‌دهد؛ ما با کار بیگانه‌ایم.
یوسف اباذری می‌گوید: ریشه ماجرا عمیق‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.
فیلم بخشی است از سخنرانی یوسف اباذری در پژوهشکده فرهنگ و هنر و ارتباطاتِ وزارت ارشاد که به بهانه پژوهشی درباب رابطه اقتصاد و فرهنگ ایراد شده است.

 



تعداد بازدید : 427
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد